A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U W Z

Kategorie zatrzymania


PN-EN 60204-1 wyróżnia trzy kategorie zatrzymania dla układów napędowych.
[ nie mylić z kategoriami bezpieczeństwa !!! ]
 
  1. zatrzymanie niekontrolowane, poprzez bezzwłoczne odłączenie zasilania od napędów
  2. zatrzymanie kontrolowane, poprzez odłączenie zasilania od napędów, po uprzednim ich zatrzymaniu
  3. zatrzymanie kontrolowane, z pozostawieniem zasilania napędów

Przy uruchamianiu jakichkolwiek napędów zawsze należy zwracać szczególna uwagę na bezpieczeństwo osób obsługujących urządzenie. Przy doborze urządzeń zewnętrznych jak i projektowaniu szafy napędowej należy kierować się odpowiednimi przepisami i.. zdrowym rozsądkiem. Nie zawsze bowiem musimy stosować najdroższe aparaty z zakresu bezpieczeństwa do banalnych i dość bezpiecznych systemów napędowych które nie zagrażają praktycznie w żaden sposób życiu ludzkiemu. W falownikach produkowanych obecnie, coraz częściej stosowany jest specjalna funkcjonalność STO (Safe Torque Off - Bezpieczne Wyłączenie Momentu). Poniżej zamieszczam porównanie kategorii zatrzymania i jak zaraz zobaczycie STO nie jest zbyt rewolucyjnym wynalazkiem ale nie można powiedzieć że jest zbędnym gadżetem montowanym w falowniku.
Ocena: 3.83/5 opinii: 23