Rozruch silnika pierścieniowego
Rozruch i regulacja prędkości silnika pierścieniowego, uzyskuje się przez zmianę rezystancji w obwodzie wirnika. Jest to metoda prosta w realizacji, ale wiążąca się z dużymi stratami energii oraz z małą elastycznością charakterystyki mechanicznej silnika pierścieniowego.

Prąd rozruchowy ogranicza się włączając w obwód każdej fazy wirnika identyczny rezystor. Moment maksymalny silnika nie ulega przy tym zmniejszeniu.

Należy pamiętać, że rozrusznik jest przeznaczony do pracy dorywczej, natomiast rezystor regulacyjny pracuje przy obciążeniu ciągłym, musi mieć więc znacznie większą moc a zatem i gabaryty. Rezystor R składa się z kilku sekcji które w czasie rozruchu są zwierane (styki S1...S4) stycznikami.

Liczba sekcji rezystorów R zależy od rodzaju silnika i od wartości dopuszczalnego przeciążenia silnika podczas rozruchu.

K1 - stycznik obrotów w prawo
K2 - stycznik obrotów w lewo
Ocena: 3.00/5 opinii: 66