Bieg identyfikacyjny
Bieg identyfikacyjny falownika z podłączonym silnikiem najczęściej jest porównywalny z funkcją autotuningu falowników wektorowych. Bieg identyfikacyjny wykonujemy np. przy falownikach ze sterowaniem DTC. Wysokie parametry regulacji silnika w DTC (Bezpośrednie Sterowanie Momentem) oparte są na dokładnym modelu matematycznym silnika określanym w czasie uruchamiania silnika. Identyfikacja silnika przez magnesowanie odbywa się automatycznie przy pierwszym uruchomieniu silnika. W czasie pierwszego uruchomienia silnik jest magnesowany przez kilka sekund przy zerowej prędkości, umożliwia to stworzenie modelu silnika. Ta metoda identyfikacji jest wystarczająca w większości aplikacji. Dla wymagających aplikacji można przeprowadzić oddzielny bieg identyfikacyjny.
Informacja.
Przy uruchamianiu biegu identyfikacyjnego, zawsze postępuj zgodnie z opisem zawartym w instrukcji obsługi falownika. W trakcie biegu identyfikacyjnego silnik może "wydawać" piszczące dźwięki i obracać się, niektóre falowniki wymagają podczas autotuningu rozsprzęglenia silnika od obciążenia.
Przy uruchamianiu biegu identyfikacyjnego, zawsze postępuj zgodnie z opisem zawartym w instrukcji obsługi falownika. W trakcie biegu identyfikacyjnego silnik może "wydawać" piszczące dźwięki i obracać się, niektóre falowniki wymagają podczas autotuningu rozsprzęglenia silnika od obciążenia.
Ocena: 4.23/5 opinii: 31